kundservice@wordans.se
Hotline
Måndag - Fredag 10h-13h & 14h30-17h30 (english)
Försändelseuppföljning

Dessa bestämmelser har hämtats från våra Användarvillkor, som vi uppmanar dig att noggrant granska. Vid eventuella avvikelser ska våra Användarvillkor ha företräde.
Vi accepterar inte avbokningar eller byten. Om du inte vill behålla Beställningen måste du följa returförfarandet i enlighet med denna policy.
I enlighet med artikel 9 i det europeiska konsumentdirektivet 2011/83/EU har du rätt att frånträda Avtalet, returnera Produkten och begära återbetalning inom en period av fjorton (14) dagar från den dag då du mottog Produkten ("Returperioden").
När du utövar denna ångerrätt gäller följande allmänna villkor:
Returer kan ske av många skäl, inklusive men inte begränsat till följande exempel:
Konsumenten är dock inte skyldig att ange något skäl eller motivering.
Första Stegen
Vid mottagandet av Produkterna måste du omedelbart och noggrant inspektera dem för att identifiera eventuella avvikelser eller synliga fel. Du måste hantera Produkterna varsamt, eftersom vi endast åtar oss att återbetala den returnerade Produkten om den returneras i oförändrat skick, i sin ursprungliga skyddande förpackning, i samma skick som vid mottagandet, utan spår av användning, och åtföljd av de dokument som anges nedan.
Produkter som returneras utan att dessa Villkor följs kommer inte att återbetalas.
Om Produkterna tas emot direkt av en partner, tryckeri eller annan tredje part, anses de ha levererats. Vi rekommenderar därför starkt att dessa tredje parter noggrant inspekterar Produkterna innan de används, anpassas eller på annat sätt hanteras.
Om du inte begär retur inom Returperioden anses de levererade Produkterna vara godkända och din ångerrätt upphör att gälla.
Returprocedur
Om du upptäcker några synliga problem, såsom skador, felaktiga eller saknade artiklar, begär omedelbart en retur via din beställningssida genom att klicka på knappen "Begär retur" för att initiera returförfarandet så snart som möjligt inom returperioden. Snabbt agerande hjälper till att säkerställa att eventuella problem löses snabbt och effektivt.
För att få tillgång till beställningssidan måste du (i) gå till din Mina Beställningar-sida om du redan har ett Användar-/Företagskonto; eller (ii) gå till Spåra beställning-sidan och ange de nödvändiga uppgifterna eller din beställning om du inte har ett Användar-/Företagskonto.
För att utöva ångerrätten måste du tänka på följande:
När du gör en returförfrågan är det viktigt att du tillhandahåller nödvändig information för att hjälpa oss att hantera din begäran, inklusive följande:
- Ett foto av den kompletta följesedeln eller fakturan med de levererade artiklarna.
- Ett foto av det yttre emballaget.
- Ett foto av den öppnade lådan där emballageskyddet syns.
- Ett foto av skadan eller felet på produkten.
- Ett foto av hela produkten.
Efter att vi mottagit en korrekt ifylld returförfrågan kontaktar vi dig via e-post med instruktioner för hur du ska returnera produkten.
Du får inte returnera produkten innan du har läst dessa instruktioner noggrant.
Produkterna/produkterna måste returneras tillsammans med den ursprungliga köpfakturan och/eller den följesedel som tillhandahölls vid beställningen.
Du ansvarar fullt ut för returen, inklusive val av lämplig fraktfirma och betalning av fraktkostnader för returen, såvida inget annat uttryckligen anges.
För vissa godkända returer kan du få en returetikett och ett returkvitto via e-post för att skicka produkterna via vår angivna transportör. Om detta gäller dig måste båda dokumenten skrivas ut: returetiketten ska fästas på utsidan av paketet och returkvitto placeras inuti paketet. Du måste dessutom skicka oss bevis på försändelsen, inklusive spårningsnummer. Observera att returalternativ kanske inte är tillgängliga i alla regioner på grund av lokala logistiska begränsningar. Oavsett om vi tillhandahåller en returetikett eller inte, kommer fraktkostnaden för returen att dras av från din återbetalning, såvida du inte väljer en kupongåterbetalning, i vilket fall vi står för returfrakten.
Returfraktkostnaderna beror på leverantören, produktens lagringsplats och orderns omfattning.
Om du har ett företagskonto kan retur av icke defekta produkter medföra en påfyllningsavgift på upp till 30 % av inköpspriset utöver returfrakten, beroende på orderns storlek och leverantörens villkor.
Se till att retursedeln finns med inuti paketet. Om retursedeln saknas och vi inte kan identifiera returen i vårt lager, kan återbetalningen försenas eller extra avgifter tillkomma.
Du måste returnera produkterna/produkterna inom fjorton (14) kalenderdagar från det att du meddelat din ånger till den adress som anges i instruktionerna.
Du ansvarar för att följa returförfarandet korrekt. Om produkterna skickas till en annan adress än den vi angett, förbehåller vi oss rätten att neka återbetalning eller, om möjligt, debitera dig för nödvändiga åtgärder.
Om du har valt "Sen leverans" som skäl för din ångerrätt kan du ha rätt till full återbetalning, inklusive returfrakt. Detta undantag gäller endast om du kan bevisa att du uttryckligen meddelade att produkten behövdes inför ett specifikt tillfälle, och om vi bekräftade och godkände detta.
I vissa fall kan återbetalning ske utan att produkten returneras, till exempel vid skada eller om du valt orsaken "Paket förlorat", vilket innebär att du aldrig mottagit beställningen.
Observera att du ensam ansvarar för att returpaketet - oavsett skäl - levereras till korrekt returadress.
Vi tar inget ansvar för returpaket som förloras, försenas, skickas fel eller inte levereras.
Underlåtenhet att följa returförfarandet kan leda till att återbetalningen nekas.
När vi mottagit den returnerade produkten/produkterna bekräftar vi detta via e-post. Efter granskning, i enlighet med ovan nämnda villkor, fattar vi ett rimligt beslut om huruvida returen godkänns och återbetalningen kan ske.
Återbetalningsprocedur
När vi har granskat den returnerade Produkten och verifierat att den uppfyller dessa villkor, kommer återbetalningen att godkännas och behandlas enligt den återbetalningstyp du valt i din returförfrågan: återbetalning eller kupong.
Undantag för Returer
I enlighet med gällande lagstiftning gäller inte din ångerrätt i följande fall:
BEHÖVER DU YTTERLIGARE HJÄLP?
För mer information, vänligen kontakta oss via vårt Kontaktformulär.
2025. Alla rättigheter förbehållna
Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt.
Dessa cookies gör att webbplatsen kan komma ihåg dina preferenser.
Dessa cookies samlar in information om webbplatsanvändning för analysändamål.
Dessa cookies används för att visa relevanta annonser och marknadsföringskampanjer.